Terugkerende klanten

De terugkerende klant

Waar ik altijd vrolijk van wordt zijn de klanten die weer terugkomen bij mij om hun vloer weer helemaal op te knappen. Dit is altijd een goed teken want dat betekent dat ik mijn werk ooit goed heb gedaan.

Even terug in de tijd…

We gaan even terug in de tijd namelijk; 2002. Via via is deze klant bij mij terecht gekomen. Via via, lijkt bijna een  rode draad van mijn loopbaan als parketteur en dat vind ik fijn om te zien, maar dat terzijde.

In 2002 was het verzoek om de vloer aan te helen om dat er aan de achterkant van het huis een stuk was aangebouwd.  En om het één geheel met de bestaande vloer te maken had ik de bestaande vloer ook geschuurd en afgewerkt met lak.

 

En weer naar het heden…

Dus in november 2017 kwam de klant weer terug om de vloer weer eens te schuren en te voorzien van een laklaag. Overigens ben ik de klant ook nooit uit het oog verloren want ze hebben trouw iedere keer weer onderhoudsmiddelen voor de vloer bij mij besteld.

Dat de klanten altijd onderhoudsmiddelen bij mij hadden besteld was ook nog wel te zien aan de vloer. Geen spoor van slijtage te zien.

‘We zouden nu ook wel een kleurtje op de vloer willen’. Uiteraard kan dat ook. Ik had mijn kleurenwaaier al onder mijn arm meegenomen. Tijdens het opmeten van de vloer kon de klant mooi een kleur uitzoeken. Wel leuk om mee te maken maar klanten twijfelen meestal tussen 2 kleuren. Zo ook deze klant. Maar ze hebben nog even om daarover na te denken.

Gelijk de optie besproken voor MDF plinten. ‘Doe die ook maar’. Helemaal up to date.

‘Maar eh, die eiken overzetplinten die er nu op zitten zitten wel een paar kabels achter’.

‘Dat is geen probleem want ik kan, als het nodig is een sponning in de plint zagen als de kabels niet passen’, antwoord ik. Een sponning is een uitsparing, in dit geval achter de plint.

Van offerte naar order

De offerte opmaken is slechts een formaliteit. Door het vertrouwen wat de klanten in mij en mijn bedrijf hebben is de klus wéér aan mij toevertrouwd.

Aan de slag

Fris beginnen aan de werkzaamheden. Eerst de vellingkanten uitfrezen en vervolgens de vloer schuren en de oude laklaag eraf schuren. Tussen de bedrijven door een heerlijk kopje koffie tussendoor en herinneringen ophalen van vroeger toen ik de vloer kwam aanhelen en schuren. De klant had nog een heleboel foto’s van vroeger een toen een ‘jonge Dennis’ op de vloer aan het werk was. “Ik mail ze wel even naar je toe” laat hij me weten tijdens het gesprek.

De vloer is weer helemaal als nieuw geworden en deze mensen kunnen er weer voor jaren tegenaan.

Altijd heel mooi als de klanten zo tevreden zijn en je totaal vertrouwen in de werkzaamheden die je doet dat je jaren later weer het vloer onderhoud mag doen.